vrijdag 8 februari 2013

Op zoek naar een bank (2),

want donderdag contact opgenomen met de Rabo. Dat ging alleen per internet. Veel op het scherm ingevuld. Toen ik alles doorgestuurd had, stond er dat ze mij gaan bellen. Dat wordt afwachten. Vervolgens gebeld naar ABN-Amro, want we gaan vergelijken en die internetsite van ABN-Amro is niet erg informatief. Het telefoontje naar ABN-Amro op de Promenade in Heerlen kost 10 ct per minuut. Na een eurootje of wat liet het automatische antwoordsysteem (.... toets 1, toets 2, enzovoorts...) mij alleen doorgaan als ik een rekeningnummer invoer dat ik niet heb. Vrijdagochtend was ik in Heerlen, nam monter een omweggetje langs de Promenade, wandelde ABN-Amro binnen (pracht gebouw, dat kost wat) en voegde mij achteraan in de rij. Geduld is een goede zaak. Toen ik vroeg wat de mogelijkheden van een rekening voor een vereniging zijn, maakte de balieman mij beleefd duidelijk dat hij dat niet kon regelen en schreef voor mij een telefoonnummer op een geel plakkertje. Thuis gekomen, heb ik dat nummer gebeld. Opnieuw een beleefd iemand aan de lijn. Zij vroeg honderduit en noteerde van alles. Er werd al vast een datum voor een afspraak met een adviseur vastgelegd. Toen puntje bij paaltje kwam, moest zij "dat aan haar manager vragen". Het ging allemaal niet. Wat nu? Volgens haar moest ik terug naar de Promenade, die mij juist naar haar hadden gestuurd. Zij was zo vriendelijk om de Promenade al vast te bellen, maar kreeg zelfs na enkele pogingen geen gehoor. Een schrale troost is dat iedereen daar van het kastje naar de muur gaat. Nu maar hopen dat de ABN-Amro van de Promenade en die Rabo mij terugbellen.... Wat denkt u?